ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားေပါက္ဖြားလာပံုဒ႑ာရီ
ပအို၀္းသမိုင္း ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ မိမိကုိယ္ကို နဂါးအမ်ိဳးအႏြယ္မွ ေပါက္ဖြားလာသည္ဟု ယူဆၾက၏
မိခင္မွာ နဂါးမ ျဖစ္ၿပီး ဖခင္မွာ ေဇာ္ဂ်ီ (၀ိဇၨာ)ဟုယူဆၾကသည္။သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကလည္းမိမိတို႔မွာ နဂါးမ်ိဳး ႏြယ္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္နဂါးမွ ေပါက္ဖြားဆင္းသက္လာပံုကို လူငယ္မ်ားအား ယေန႔တိုင္ေျပာဆိုေနၾကေသး၏
ပအို၀္းေပါက္ဖြားလာပံု ဒ႑ာရီေလးမွာ ---------------
သကၠရာဇ္ ၄၀၀ ခန္႔ေလာက္တြင္ သူဘိႏၷၿမိဳ႕၌ ခြန္တိႆမည္ေသာမင္းသည္ မင္းျပဳ၏ ထိုမင္း ၏မိဖုရားမွာ သီရိကပၸဟုတြင္၏ မင္းႏွင့္မိဖုးရားတို႔တြင္ တိႆဓမၼႏွင့္ထဒထရာဇာဟုေခၚသည့္သားေတာ္ႏွစ္ ပါးထြန္းကား၏ သားေတာ္ႏွစ္ပါးစလံုးမွာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္မ်ားရွိၾက၏ ထို႔ေၾကာင့္အရြယ္ေရာက္လာ ေသာအခါ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ထံ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ရေသ့၀တ္လဲကာ ေတာထြက္သြားၾက၏
တစ္ေန႔ေသာအခါ နဂါးမသည္ လူျပည္သို႔ေရာက္ရွိ ခဲ့ရာ လူေယာင္ဖန္ဆင္းၿပီး ေတာ္ထဲ၌ လွည့္လည္ေနထိုင္သည္။ထို႕သို႔ေတာထဲတြင္ လွည့္လည္ေနထိုင္ရင္း ေတာေဟမ၀န္၏ စိမ္းစိုသာယာမႈ ေၾကာင့္ထိုေတာထဲတြင္ေနထိုင္လိုေသာ ဆႏၵေပၚလာ၏ မိန္းမဖန္ဆင္းၿပီးေတာ၌ လွည့္လည္ခဲ့ရာ နတ္ေရးေသာ ဖူးစာေၾကာင့္ ေလလားမသိ၊(၀ိဇၨာ)ေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ဖူးစာဆံုေလေတာ့၏ ေဇာ္ဂ်ီသည္ထိုအမ်ိဳးသမီး ကိုနဂါးမွန္းမသိေခ်။ထို႕ေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာေပါင္းသင္းေနထိုင္ခဲ့ရာ နဂါးမတြင္ ပဋိသေႏၶစြဲလာခဲ့သည္။ ကိုးလလြယ္၍ ဆယ္လသို႕ေရာက္ေသာအခါ နဂါးမသည္ ဥႏွစ္လံုးကိုဖြားသန္႔စင္ခဲ့သည္။ထိုဥႏွစ္လံုးသည္ အရြယ္စားတူညီစြာရွိၿပီးအလြန္လွပေလသည္။
ထိုသို႔ မိမိမိန္းမ ကဥႏွစ္လံုးဖြားျမင္သည္ကို(၀ိဇၨာ)ေဇာ္ဂ်ီက သိေသာအခါ " အလို ငါ့ အိမ္သူမ သည္လူသားစင္စစ္မဟုတ္၊ေၿမြြမ်ိဳး နဂါးမ်ိဳးပါကလား "ဟူ၍ညည္းညဴေလ၏ ထို႔ေနာက္ စိတ္ပ်က္အားငယ္ၿပီး
ထြက္ေျပးရန္ၾကံစည္ေလေတာ့သည္။ထို႔ေၾကာင့္နဂါးမကိုခ်ိဳသာေသာစကားပရိယာယ္ျဖင့္ကေလးမ်ားအတြက္ ေဆးရွာထြက္ခြင့္ေပးရန္ေတာင္းလိုက္ေလသည္။မိမိ၏ မိန္းမ နဂါးမ၏ မ်က္ကြယ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ေကာင္းကင္သို႔ဆန္လ်က္ ပ်ံတတ္သြားေလသည္။
သံုးရက္ခန္႔ၾကာေသာအခါ နဂါးမသည္ မိမိ၏ လင္ေတာ္ေမာင္ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီျပန္လာေလႏိုးျဖင့္ လည္တဆန္႔ဆန္႔ေမွ်ာ္ကိုးေနခဲ့၏သို႕ေသာ္ လင္ေတာ္ေမာင္ ၀ိဇၨာ ေဇာ္ဂ်ီ ျပန္မလာသျဖင့္ နဂါးမသည္ ဤသို႔ ညည္းညဴျပန္ေလသည္။ ငါ၏လင္ေတာ္ေမာင္ ကေလးမ်ားအတြက္ေဆးရွာထြက္ရာဤမွ် ၾကာျမင့္ရျခင္းမွာ
ငါသည္နဂါးမတိရစ ၦာန္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ငါ၏လင္ေတာ္ေမာင္၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီသိသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ျပင္းစြာစိုးရိမ္ပူပန္ေနေလ၏ ထို႔ေၾကာင့္မိမိလင္ကို ေတြ႔လိမ့္ေလႏိုး ၊ေတြ႔ေလႏိုးျဖင့္ ေတာအႏွံ႕ ေတာင္အႏွံ႕
လွည့္လည္ရွာေဖြခဲ့၏ သို႔ေသာ္ မိမိ လင္ေတာ္ကို အရိပ္အေယာင္မွ်ပင္ မေတြ႕ေလသျဖင့္ လူမတန္ ကန္ခ်
ျပင္းစြာေအာ္ဟစ္ ငိုေႀကြးေလရွာသည္။ မိမိ၏ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာျဖစ္သည့္လွပေသာဥႏွစ္လံုးကိုဥမင္လိုဏ္ ေခါင္းတြင္ လံုးၿခံဳစြာ သိမ္းဆည္းထားခဲ့ၿပီး မိမိ၏ဌာန နဂါးျပည္သို႕ ျပန္သြားေလ၏
ထို႔ေနာက္ရေသ့တစ္ပါးသည္ ေတာသို႔ခရီးစၾကာျဖန္႔ေတာ္မူရာတြင္ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းအတြင္း၌ဥႏွစ္ လံုးကိုေတြ႔ရွိ၏ ထုိဥႏွစ္လံုးသည္ အလြန္လွပၿပီး ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းသျဖင့္ မိမိ၏ေက်ာင္းသို႔ယူေဆာင္ခဲ့ေလသည္။ရေသ့ညီအစ္ကိုႏွစ္ပါးလည္း ညွိႏႈိင္းတိုင္ပင္ၿပီး ထိုဥႏွစ္လံုးကိုတစ္ပါး တစ္လံုးစီခြဲေ၀ယူၾက၏ မၾကာျမင့္မီပင္ ထိုဥႏွစ္လံုးမွ လူသားႏွစ္ဦးေပါက္ဖြားလာခဲ့သည္။
တစ္ဦးမွာေယာက်ၤားေလးျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးမွာ မိန္းကေလးျဖစ္၏(အခ်ိဳ႕ရာဇ၀င္မ်ားကႏွစ္ဦးစလံုးပင္ေယာက်ၤား
ေလးျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးမွာ ေက်ာက္ေရာဂါျဖင့္ ေသေၾကာင္းျဖင့္ဆိုၾကသည္ဟုဆို၏)
ဥမွမိန္းကေလးရေသာ ရေသ့သည္မိမိႏွင့္မအပ္မရာျဖစ္၍ ကရင္တို႔အားေပးလိုက္သည္။ေယာက်ၤားေလးရ ေသာရေသ့သည္အရြယ္ေရာက္သည့္တိုင္ေကၽြးေမြးျပဳစု၏ေစာင့္ေရွာက္၏ပညာလည္းသင္ေပး၏ ဖခင္ျဖစ္ သူ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီကလည္း မိမိ၏ ရင္ေသြးေလးအား ပညာမ်ားကူညီသင္ျပေပးေလသည္။ထိုကေလးငယ္ကို ရေသ့က တီႆသီဟ ဟု အမည္ေပးေလသည္။ကာလအတန္ၾကာေသာအခါ ခြန္တိႆမင္းလည္းနတ္ရြာ စံေတာ္မူ၏သားေတာ္ႏွစ္ပါးမွာလည္းရေသ့ ျဖစ္ေနၾကသျဖင့္ ထီးနန္းကိုဆက္လက္စိုးစံမည့္သူတစ္စံု တစ္ေယာက္မွ်မရွိေခ်။ထို႕ေၾကာင့္မွဴးမတ္တို႔လည္းစည္းေ၀းတိုင္ပင္ၾကၿပီး ထိုရေသ့ႏွစ္ပါးကိုတိုင္းျပည္သို႔
ျပန္ေခၚရန္ဆံုးျဖတ္ၾကေလသည္။မွဴးမတ္တို႔လည္းတိုင္းသူျပည္သားအခ်ိဳ႕ႏွင့္ရေသ့ႏွစ္ပါးကိုေတာအႏွံ႕ရွာေဖြ ၾကရာတစ္ခုေသာေက်ာင္းတြင္ေတြ႔သျဖင့္ထုိရေသ့ႏွစ္ပါးအားတိုင္းျပည္သိုု႔ ျပန္ႀကြေတာ္မူၿပီး မင္းျပဳပါမည့္ အေၾကာင္းေလ်ာက္ထားေတာင္းပန္ၾကေလ၏
မွဴးမတ္တို႔၏စကားကိုၾကားေသာ ရေသ့ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးက ဤသို႔ဆို၏ ငါတို႔သည္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္လိုေသာ စိတ္ဆႏၵစိုးစဥ္းမွ်မရွိပါ။ကမၼဌာန္းဘ၀၌သာေမြ႔ေလ်ာ္လိုပါသည္။
အကယ္၍ ဒကာတို႔သေဘာက်ႏွစ္သက္မည္ဆိုပါကငါတို႔တြင္ တိႆသီ၏ဟုေခၚေသာ သားေတာ္ရွိ၏
ထိုသားေတာ္ကိုဒကာတို႔ေခၚေဆာင္၍မင္းအျဖစ္ ဘိသိက္သြင္းၾကကုန္ေလာ့ ဟု မွူးမတ္တို႔အားမိန္႕ၾကား
ေလသည္။ရေသ့၏စကားကိုၾကားရေသာအခါ တိုင္းသူျပည္သားမွဴးမတ္မ်ားလည္း အထူးႏွစ္ျခိဳက္သေဘာက်
ၿပီးမင္းအျဖစ္ ဘိသက္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၀န္ခံၾကကုန္၏ ထိုေနာက္မွဴးမတ္တို႔လည္း မည္သည့္ေန႔ရက္ တြင္ဘိသိက္သြန္း မင္းေျမာက္ေသာ္ေကာင္းမည္ကို ေန႔ေကာင္းေန႔ျမတ္ေရြးခ်ယ္ၿပီးလွ်င္တိႆသီဟ မင္းသားကိုရထားေပၚတင္၍ သုဘိႏၷျပည္သို႔ ျပန္ၾကေလကုန္၏
ရေသ့လည္း တိုင္းသူျပည္သားမွဴးမတ္တို႔က မိမိ သားေတာ္ကို ေခၚျပန္ေသာအခါ ငါ၏သားေတာ္ သည္ဥာဏ္ပညာနည္းေသး၏ မင္းမျဖစ္ေလာက္ေသး ဟူ၍ စိုးရိမ္ပူပန္ေလသည္။ လူမင္းဘုန္းႀကီးကနတ္ မင္းမေနသာဆိုသကဲ့သို႔ ရေသ့ပူေဆြးေသာက ေရာက္ေနသည္ကို သိၾကားမင္းကသိေသာအခါ လူ႕ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ၿပီးရွင္ရေသ့အား အဘယ္ေၾကာင့္က်ိန္းစက္ျခင္းမရွိပဲ ဤသို႔စိုးရိမ္ပူပန္ေနအံ့နည္း ဟုေမးေလ၏
ထုိအခါရွင္ရေသ့က မွန္လွပါ ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ သားေတာ္ပညာမစံုေသးပါဘဲလ်က္ မင္းျပဳေစသျဖင့္
သားေတာ္အတြက္စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား ဟုေလ်ာက္ထားေလ၏ သိၾကားမင္းကလည္း စိုးရိမ္ပူ
ပန္ျခင္းမျဖစ္လင့္ ငါသိၾကားမင္း ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးပါမည္ ဟုအာမခံ မိန္႔ၾကားေလ၏ သိၾကား၏စကား
ကိုၾကားရေသာအခါ ရေသ့လည္းေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
မင္းျပဳရမည့္ ေန႔ေကာင္းရက္ျမတ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မွဴးမတ္တို႔က တိုင္းသူျပည္သားမ်ား
အား ခရီးလမ္းပန္းျပဳျပင္ေစသည္။ လမ္းေဘး ပတ္၀န္းက်င္တြင္လည္း ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားရာဇမတ္မ်ားစိုက္ထူ ေစ၍ တန္ေဆာင္းျပသာဒ္မ်ားကိုလည္း ျပဳလုပ္ေစသည္။ တိႆသီဟမင္းသားကိုလည္း မင္း၀တ္တန္ဆာ မ်ားဆက္သ၍ဘိသိက္သြန္း မင္းေျမာက္ၾကေလသည္။
တိႆသီဟမင္းသားသည္လည္း အတည္တက် မင္းျပဳၿပီးေသာအခါ အေရွ့ေတာင္အရပ္တြင္ရွိေသာ ေရႊေခ်ာင္းနားတြင္ နန္းေတာ္ကိုတည္ေတာ္မူ၏ ထိုအရပ္သည္အသက္ရွည္ေသာမင္းျပဳရာေဒသျဖစ္ၿပီး တိုင္းျပည္လည္း ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္ေသာ ေဒသျဖစ္လိမ့္မည္ဟုယူဆေလသည္။ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္ေသာ
ေဒသျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆေလသည္။နဂါးမဥမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ တိႆသီဟမင္း သားသည္ ထိုအရပ္ တြင္မင္းေလာင္းတစ္ပါးအျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳစိုးစံၿပီး ထိုအရပ္ကိုလည္း သု၀ဏၰဘူမိ ေရႊထံုျပည္ဟုတြင္ေစ၏
တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကလည္းတိႆသီဟ မင္းသားဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳၾကေလသည္။ရေသ့က ကရင္လူမ်ိဳး တို႔အား ေပးထားေသာမိမိ၏ ႏွမေတာ္ကို နာဂ၀တီ ဟု အမည္တြင္ေစ၍ မိဖုရား ေျမာက္ကာ ဆက္လက္ သိမ္းျမန္းစိုးစံေလေသာဟူ၏
တိႆသီဟမင္းမွအစျပဳ၍ အစဥ္ အဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္လာခဲ့ရာ မႏူဟာမင္းလက္ထက္တိုင္ ေအာင္ျဖစ္၏ မႏူဟာမင္းကား အညမညမင္း၏ သားေတာ္ျဖစ္သည္။ အရမညမင္း၏ခမည္းေတာ္မွာမြန္ လူမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး မယ္ေတာ္မွာ ပအို၀္းလူမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟုဆို၏အရမည မင္းသည္ သက္ေတာ္ ၈၂ ႏွစ္သို႔ေရာက္ ေရာက္ေသာအခါ နတ္ရြာစံေတာ္မူ၏ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္ ပအို၀္းမင္းဆက္ ၁၅၈ ဆက္ရွိရာ ဓမၼမာလာမင္းမွာ ေနာက္ဆံုးျဖစ္သည္ဟုဆိုေလသည္။ မႏူဟာမင္းမတိုင္မီ ပအို၀္း မြန္ ကျပား မင္းဆက္ ၁၇ ဆက္မွ် အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေၾကာင္းျဖင့္ဆို၏ ၄င္းတို႔မွာ -------------------
(၁)ေမာင္လွ (၉) ရာဇပေမာ
(၂)အသႏၱဳလ (၁၀) ရာဇခုပါ
(၃)အႆရာဇ (၁၁) သုတၱဥပါ
(၄) တတၱိရာဇ (၁၂) ေဇယရာဇ
(၅) ဂုေသန (၁၃) သုဒိၶရာဇ
(၆)ရာဇေစာကန္ (၁၄) ဥပလရာဇ
(၇) ရာဇေဇာ္ေ၀ (၁၅) မိမလရာဇ
(၈) ရာဇမေစာတ (၁၆) ဒြါဒႆရယဇ
(၁၇) အရမညရာဇ
တို႔ျဖစ္ၾက၏
ေရွးပေ၀သဏီကပင္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ ကိုယ့္မင္းဆက္ႏွင့္ကိုယ္ အသီးသီး
အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု ဆို၏ ကကုသန္ဘုရားလက္ထက္တြင္ ၃၈၄ ဆက္ ၊ ေကာဏဂံု ဘုရားလက္ထက္တြင္
၃၀၉ ဆက္ ၊ ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္ ၁၈၇ ဆက္ႏွင့္ ေဂါတမဘုရားလက္ထက္တြင္ ၁၅၈ ဆက္အသီးသီး အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည္ဟုသိရ၏ (ပအို၀္း ဘာသာျဖင့္ေရးသားထားေသာ သု၀ဏၰပကာသဏီ က်မ္းမွ ေကာက္ႏုတ္ျပန္ဆိုသည္။)
အၿငိမ္းစားေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း၏ သာသနာအစသထံုက
သမိုင္းမွတ္တမ္းစာအုပ္(စာမ်က္ႏွာ ၄၃ တြင္ )တြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခ်စ္သား အာနႏၵာယခုဘဒၵကမၻာ၌
ကကုသန္ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကစ၍ သူရိနာဂ မင္းႀကီး၏ အဘကား ေနမင္းသား၊ အမိကားနဂါးမ အဘ
ကား၀ိဇၨာဓိုရ္ ပအို၀္းေတာင္သူလူမ်ိဳးျဖစ္၏ ဟုေရးသားေဖာ္ျပထား၏
ဦးေသာ္ဇင္၏ ျမန္မာျပည္ေရာက္ ဗုဒၶဘာသာ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၄၃၉ တြင္ ဂ၀ံပဟိ ရဟႏၱာ အေၾကာင္းပါ၏။
ဂ၀ံပတိရဟႏၱာအေၾကာင္းတြင္လည္းပအို၀္းတိုင္းရင္းသားေပၚေပါက္လာပံု ဒ႑ာရီႏွင့္ဆင္ေသာ
အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေတြ႔ရ၏ အလားတူပင္ မြန္ရာဇ၀င္ႏွင့္ ေစတီေတာ္မ်ား သမိုင္းေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္တြင္ လည္း ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားေပၚေပါက္လာပံု ဒ႑ာရီႏွင့္ဆင္ေသာ အေၾကာင္းအရာကိုေတြ႔ရ၏
ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ၊ပါတီစည္းရံုးေရးဗဟိုဌာနခ်ဳပ္မွ ထုတ္ေ၀သည့္ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံ (ရွမ္း)စာအုပ္တြင္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားဆင္းသက္လာပံု
ဒ႑ာရီကို ဤသို႔ေဖာ္ျပထား၏
ပအို၀္း(ေတာင္သူ)တို႔၏ မူလဇာတိသည္ ျမန္မာႏို္င္ငံေတာင္ပိုင္း သထံုခရိုင္ျဖစ္၏ ပအို၀္းတို႔၏ ဒ႑ာရီပံုျပင္အရဆိုေသာ္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ နဂါးႏွင့္၀ိဇၨာမ်ိဳးမွဆင္းသက္ခဲ့သည္ဟုဆို၏ ျမတ္စြာဘုရား မပြင့္မီက ယခုသထံု ျမသပိတ္ေတာင္ေျခတြင္ရဟႏၱာတို႔ သီတင္းသံုးလ်က္ရွိၾကသည္။
ထိုေဒသအနီးတြင္ေရအိုင္ရွိရာ နဂါးတို႔စံေပ်ာ္ၾကသည္။ တစ္ေန႔တြင္ နဂါးမင္းသမီး၏ သမီးေတာ္က ေတာင္ေျခရွိ ရဟႏၱာတို႔ကို ဖူးေမွ်ာ္လိုပါသည္။လူ႔ျပည္သို႔သြားခြင့္ျပဳပါရန္ ခမည္းေတာ္နဂါးမင္းႀကီးထံပန္ၾကား
ေလသည္။ အစတြင္ ခြင့္မျပဳေသာ္လည္း အတန္တန္ ပူဆာသျဖင့္ ခြင့္ျပဳလိုက္ေလသည္။
နဂါးမင္းသမီးသည္လူေယာင္ေဆာင္၍ ရဟႏၱာတို႔အား ဖူးေျမာ္ၿပီး နဂါးျပည္ကို ျပန္မည့္ဆဲဆဲ ၀ိဇၨာပ်ိဳတစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႔မိ၍ ၀ိဇၨပ်ိဳႏွင့္ခ်စ္ႀကိဳးသြယ္မိရာ ဥႀကီးႏွစ္လံုးကိုရခဲ့သည္။ထုိဥႀကီးႏွစ္လံုးကို ရေသ့တစ္ပါးထံအပ္ႏွံၿပီး နဂါးမင္းသမီးသည္ နဂါးျပည္သို႔ျပန္ေလသည္။
ရေသ့ႀကီးၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ဥႀကီးႏွစ္လံုးမွ လူသားေယာက်ၤားေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဖြားျမင္လာၾကသည္။ရေသ့ႀကီးေကၽြးေမြးျပဳစုခဲ့ရာ ႀကီးျပင္းလာေသာအခါ သု၀ဏၰဘုမၼိတြင္ အုပ္စိုးေသာမင္းဆက္ျဖစ္လာေလသည္။ယင္းမင္းဆက္တို႔မွပအို၀္းလူမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္
ထိုမွတစ္ဖန္ အထက္ေဖာ္ျပပါရာဇ၀င္ေၾကာင့္ ပအို၀္းတို႔ ရွမ္းျပည္ေရာက္သြားၾကသည္ဟုဆိုသည္။
ပအို၀္းတုိ႔သည္သထံုခရိုင္ကို သထံုႀကီးဟုေခၚၿပီးရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းရွိ ဆီဆိုင္ကို သထံုကေလးဟုေခၚၾကသည္။ ယင္းေနရာႏွစ္ခုတို႔တြင္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ားစြာေနထိုင္လ်က္ရွိၾကသတဲ့။
ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားေပါက္ဖြားဆင္းသက္လာပံုသည္ ဒ႑ာရီလား၊ တကယ္လားဟူ၍ စဥ္းစားစရာ ပင္ျဖစ္ေလသည္။ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားေပါက္ဖြားလာပံု ဒ႑ာရီသည္ မြန္ရာဇ၀င္ႏွင့္ေစတီေတာ္မ်ား သမိုင္း စာအုပ္မွအဆိုႏွင့္လည္းဆင္ေန၏ ဦးေသာ္ဇင္ ၏ ျမန္မာျပည္ေရာက္ဗုဒၶဘာသာစာအုပ္မွ ဂ၀ံပတိရဟႏၱာ အေၾကာင္းႏွင့္လည္း ဆင္ေန၏ မြန္တို႔သည္ ေတာင္သူေခၚပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔ထက္ေစာ၍ ေနထုိင္ဖြယ္ရာရွိ သည္ဟု သမိုင္းပညာရွင္မ်ားက ဆိုသျဖင့္ ေတာင္သူေခၚပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ မြန္တို႔ႏွင့္ ေရေႏွာေနထိုင္ ရာမွ မြန္တို႔၏ရာဇ၀င္ကိုမ်ားမွီးေလေရာ့သလား ဟူ၍ ေတြးေတာဖြယ္ရာပင္ျဖစ္သည္။
ပအို၀္းဘာသာျဖင့္ေရးသားထားေသာ လက္သမားအုပ္၏ သထံုဘုရားသမိုင္းႏွင့္ရန္ကုန္ဘုရား သမိုင္းစာအုပ္တြင္--------------
သု၀ဏၰဘုမၼိ သထံုေဒသသည္ လူေနထူထပ္ေသာ ေဒသျဖစ္ခဲ့သည္
ထိုအခ်ိန္က သု၀ဏၰဘုမၼိ သထံုေဒသ ကိုအုပ္စိုးခဲ့ေသာ သူရိယစႏၵာမင္းသည္ ဘုန္းတန္ခိုးအာဏာႀကီးခဲ့ သည္။သူရိယစႏၵာမင္းသည္ ဆင္ျဖဴေတာ္ ၃၃ စီးကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့သည္။သထံုတြင္ ပအို၀္းမင္းဆက္ေပါင္း ၃၈၄ ဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ပအို၀္းတို႔သည္ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ကပင္ သထံုေဒသကိုတည္ေထာင္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပအို၀္းဘိုးဘြားတို႔သည္ သထံုေဒသမွ မခြါခ်င္ၾကေပ။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ ယေန႔တိုင္ေအာင္ သထံုၿမိဳ႕တြင္ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကေပသည္။(ပအို၀္းဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာလက္သ မားအုပ္၏ သထံုဘုရားသမိုင္းႏွင့္ရန္ကုန္ဘုရားသမိုင္းစာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ျပန္ဆိုသည္။)
သို႕ေသာ္ ပအို၀္းဘာသာျဖင့္ေရးသားထားေသာ သထံု ဘုရားသမိုင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ဘုရားသမိုင္းအဆို၊ ေသာသု၀ဏၰပကာသနီက်မ္းအဆို၊ မြန္ရာဇ၀င္ႏွင့္ေစတီေတာ္မ်ား သမိုင္းအဆို၊ျမန္မာျပည္ေရာက္ ဗုဒၶဘာသာစာအုပ္အဆိုတို႔မွာ အနည္းငယ္ေလာက္သာကြဲျပားမႈရွိသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္၏ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ပအို၀္းတုိင္းရင္းသားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ဖခင္မွာ ၀ိဇၨာဓိုရ္၊အမိမွာနဂါးမဟူ၍ ေဘး၊ဘိုး၊ဘီ၊ဘင္ လက္ထက္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ယံုၾကည္ေနၾကေပသည္။
Labels: ေနာက္ခံသမိုင္း
0 comments: