ပအို၀္း တိုင္းရင္းသားတို႕တြင္ ေဗဒင္ယံုၾကည္မႈ ရွိၾကသည္။ နာမက်န္းျဖစ္ျခင္း၊ စီးပြားအလုပ္အကိုင္ က်ဆင္းျခင္း စသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ မိမိတို႕႐ိုးရာ ေဗဒင္ ဆရာမ်ားကိုေခၚ၍၊ “ ဘင္ - ေမ ” ေခၚ မီးထြန္းညႇိ၍ ယၾတာေခ်ၾကသည္။ “ ဗန္ - ၃၃ ” ၊ “ ဗန္ကုလာ ” ၊ “ ဗန္လမိုင္ ” စသည္ျဖင့္ ႐ိုးရာေဗဒင္မ်ား ရွိၾကသည္။ ႐ိုးရာေဗဒင္မ်ားအနက္ “ ဗန္ - ၃၃ ” မွာ ထင္ရွားၿပီး၊ လူသံုးမ်ား၏။ ရြာတိုင္းလိုလို က်င့္သံုးမႈ ရွိၾကသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ကၽြဲ၊ ႏြား ေပ်ာက္ဆံုးျခင္း၊ ေရႊ ေငြ ပစၥည္းဥစၥာ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္း၊ အေရာင္းအ၀ယ္၊ က်န္းမာေရး၊ အမဲလိုက္ျခင္း စသည္တို႕ကို ေဟာႏိုင္ေလသည္။ သူခိုး၊ ဓားျပ မ်ားလည္း ၾကည့္သျဖင့္ အခ်ိဳ႕က “ သူခိုးဗန္ ” ဟုေခၚၾက၏။ “ ဗန္ ” ေဟာ၍ မွန္ဘူသည္ စီးပြားမျဖစ္ဘဲ လာဘ္ပိတ္သည္ဟု အယူရွိၾကေလသည္။ “ ဗန္ ” ေဟာသည္ကို ပအို၀္း တိုင္းရင္းသားတို႕က “ ထြားဗန္ ” ဟုေခၚ၏။

“ ဗန္ - ၃၃ ” ျခေသၤ့ ၾကည့္ေသာနည္းဟု ဆို၏။ ျခေသၤ့၊ က်ား ေၾကာင္ သတၲ၀ါတို႕သည္ မိမိတို႕သြားမည့္ အရပ္မ်က္ႏွာသို႕ ခ်က္ခ်င္း မသြားဘဲ သြားသင့္ မသြားသင့္ကို “ ဗန္ ” ၾကည့္ၾကသည္ဟုဆို၏။ “ ဗန္ - ၃၃ ” ေခၚ ေဗဒင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပံုျပင္ရွိေလသည္။

တစ္ခါတုန္းက ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ရွိ၏။ တစ္ေယာက္က အစ္ကို၊ တစ္ေယာက္က ႏွမ ျဖစ္၏။ သူတို႕ေမာင္ႏွမ လူမွန္းသိတတ္စ အခ်ိန္တြင္ မိဘႏွစ္ပါး ကြယ္လြန္သြားၾကသည္။ သူတို႕ေနသည့္ လည့္ရြာသည္ ရြာငယ္ျဖစ္သျဖင့္ လူဦးေရနည္း၏။ သစ္ေတာထူထပ္သျဖင့္ ရြာပတ္၀န္းက်င္တြင္ သစ္ပင္၀ါးပင္ တို႕ျဖင့္ အံု႕ဆိုင္းေန၏။ ေတာထဲတြင္ သားရဲတိရိစၧာန္မ်ား ခိုေအာင္းသျဖင့္ ရြာပတ္၀န္းက်င္တြင္ သားရဲတိရိစၧာန္မ်ား သြားလာက်က္စားလ်က္ ရွိၾက၏။ သူတို႕ေမာင္ႏွမ သားရဲတိရိစၧာန္ကို ျမင္ေနက်ျဖစ္၍ မေၾကာက္ေပ။ တိရိစၧာန္ငယ္မ်ားသည္ တိရိစၧာန္ႀကီးမ်ားကို ေၾကာက္သျဖင့္ လူအနီး၊ ရြာအနီး ျပန္လာ ေနၾက၏။ ရြာအနီးနားတြင္ ျပန္ေနေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ ျခေသၤ့၊ က်ားတို႕ ကိုက္တတ္ေသး၏။ ျခေသၤ့၊ က်ားတို႕ လိုက္ပါက လူတို႕အနီးသို႕ ေျပးလာလွ်င္ အႏၲရာယ္မွ လြတ္ေလသည္။

ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္သည္ ရြာ၏ ေျမာက္ဘက္တြင္ ေန႕တိုင္း ေတာင္ယာသြားလုပ္၏။ ေတာင္ယာသို႕ သြားသည့္လမ္းေဘး ၀ဲယာတြင္ ျခေသၤ့၊ က်ား တို႕ကို ေတြ႕၏။ ျခေသၤ့၊ က်ား တို႕သည္ နံနက္တိုင္း တစ္စံုတစ္ခု ၾကည့္ေနသည္ကို ေတြ႕၏။ နံနက္တိုင္း ေတြ႕ေနသျဖင့္ “ ဘာလုပ္တာပါလိမ့္ ” “ ေခ်ာင္းၾကည့္ဦးမွပဲ ” ဟု အႀကံျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႕ နံနက္တြင္ ေခ်ာင္းၾကည့္ေလသည္။

လူရြယ္သည္ ျခေသၤ့တစ္စံုတစ္ခု ၾကည့္ေနသည့္ ေနရာႏွင့္၊ မနီးမေ၀း သစ္ပင္ေပၚသို႕ တက္ေလ၏။ သူ႕အထက္ သစ္ကိုင္းတြင္ ေရဗူးကိုခ်ိတ္ၿပီး၊ ျခေသၤ့ အလာကို ေစာင့္ေနေလ၏။ မၾကာမီ ျခေသၤ့ေရာက္လာၿပီး၊ ခါတိုင္းမနက္ကဲ့သို႕ပင္ တစ္စံုတစ္ခုကို ၾကည့္ရာ “ ေရရဲ႕ေအာက္၊ ေျမႀကီးရဲ႕အေပၚ၊ သစ္ပင္ အနီးအနားမွာ ရန္သူရွိတယ္ ” ဟု သူၾကည့္ေနသည့္ အရာက ေဟာေလ၏။ မေက်နပ္သျဖင့္ သံုးခါတိုင္ၾကည့္ရာ၊ အတူတူပင္ ေဟာေလ၏။ ျခေသၤ့မွာ မေတြးတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနၿပီး၊ “ ဒီ - ဗန္ - ဟာ သားေကာင္ေတြရွိတဲ့ ေနရာကို မျပဘူး၊ ငါ့ကို ညာတာဘဲ ” ဟု ဆိုၿပီး သူၾကည့္ေနသည့္ “ ဗန္ ” ကို ထားခဲ့ၿပီး ျပန္သြားေလ၏။

ျခေသၤ့ထြက္သြားေသာအခါ လူရြယ္သည္ ျခေသၤ့ “ ဗန္ ” ၾကည့္သည့္ေနရာကို ဆင္းၾကည့္၏။ လူရြယ္သည္ ျခေသၤ့ “ ဗန္ ” ၾကည့္ပံု၊ “ ဗန္ ” ေဟာပံုကို ေတြ႕သြား၏။ လူရြယ္သည္ ျမက္ပင္ ၀ါးျခမ္းငယ္ေလးမ်ား ျပဳလုပ္၍ ျခေသၤ့ၾကည့္သကဲ့သို႕ ၾကည့္ရာ၊ မွန္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ထိုလူရြယ္မွတစ္ဆင့္ “ ထြားဗန္ ” ေခၚ ဗန္ၾကည့္သည့္ ဓေလ့ ပြားလာသည္ဟု ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို႕ ေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္။

“ ဗန္ ” ၾကည့္လိုပါက၊ တုတ္ေခ်ာင္း ၃၃ ေခ်ာင္းကို စုေဆာင္း၍ ၾကည့္ရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ “ ဗန္ - ၃၃ ” ဟုလည္းေခၚၾက၏။ တုတ္ေခ်ာင္းမ်ားမွာ ေဘာပင္ခန္႕ ရွိၿပီး၊ အရွည္ (၆)လက္မခန္႕ရွိ၏။ ဗန္ ၃၃ ေခ်ာင္းကို ျပဳလုပ္ၾကည့္႐ွဳလိုပါက ေဘာပင္အရြယ္ ျဖဴေမႊးတစ္ေခ်ာင္း၊ သက္ကယ္တစ္ေခ်ာင္း၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံသၿဂႋဳဟ္ရာတြင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ထိုးခံေသာ “ ၀ါးတံစို႕ ” ေခၚ ၀ါးတစ္ေခ်ာင္း၊ ခိုးယူရေသာ မုဆိုးမ ေယာက္မတစ္ေခ်ာင္း၊ အခ်ည္လြတ္ေနေသာ က်ားကန္၀ါးတစ္ေခ်ာင္၊ လမ္းေဘးတြင္ လမ္းကို ေက်ာ္လွ်င္ ေျမထိေအာင္ ညႊတ္က်ေနေသာ ၀ါးတစ္ေခ်ာင္း စသည္တို႕ကို ေဘာပင္အရြယ္ျပဳ၍ တစ္ေခ်ာင္းစီ ထည့္ရ၏။

“ ထြားဗန္ ” ေခၚ ဗန္ၾကည့္လိုပါက၊ အထက္ေဖာ္ျပပါ အတိုင္း ျပည့္စံုေအာင္ စီရင္ထားေသာ တုတ္ေခ်ာင္း ၃၃ ေခ်ာင္းကို မိမိၾကည့္လိုရာကို ဓိ႒ာန္၍ ၾကည့္ရ၏။ “ ဗန္ - ၃၃ ” ေခ်ာင္းကို လက္ဖ၀ါးတြင္ အသာေထာက္၍ သံုးႀကိမ္သံုးခါ ေမႊရ၏။ ထိုေနာက္ “ ဗန္ - ၃၃ ေခ်ာင္း ” ကို သံုးပံုပံုကာ၊ အေခ်ာင္းကို ေရတြက္ၿပီး ေဟာရသည္။ “ ထြားဗန္ ” ေခၚ ဗန္ၾကည့္သည့္ ဓေလ့ကို ပအို၀္းေက်းရြာတိုင္းလိုလို၌ ယေန႕တိုင္ ၾကည့္၍ လိုက္နာၾကသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။

0 comments:

Post a Comment